Ero sivun ”Arvostelut: PS4 ja Xbox One” versioiden välillä

HypeWiki
Loikkaa: valikkoon, hakuun
(PS4)
(PS4)
Rivi 11: Rivi 11:
 
*Middle-Earth: Shadow of Mordor – Assassin's Creedin inspiroima, mutta esikuvaansa parempi peli, jonka merkittävin ja hauskin oma mekaniikka on örkkiarmeijan  hierarkian manipulointi kapteeneja tappamalla. Vaikka Tolkien-universumi kiinnostaakin itseäni vähemmän kuin kilo paskaa, onnistui Shadow of Mordor kuitenkin koukuttamaan noin kymmeneksi tunniksi. Örkkikapteenien saapumista höystävät ja taistelun flow'ta katkovat CINEMAATTISET repliikit taas onnistuivat pidemmän päälle ärsyttämään kunnolla, vaikka eri repliikkejä onkin kiitettävä määrä. Gameplayn kannalta pahempaa on taistelujen clusterfuckahtavuus ja kontrollien epätarkkuus: ragequittaus tapahtui, kun kuolema oli saapunut useamman kerran päähenkilön lyötyä väärää jätkää.  
 
*Middle-Earth: Shadow of Mordor – Assassin's Creedin inspiroima, mutta esikuvaansa parempi peli, jonka merkittävin ja hauskin oma mekaniikka on örkkiarmeijan  hierarkian manipulointi kapteeneja tappamalla. Vaikka Tolkien-universumi kiinnostaakin itseäni vähemmän kuin kilo paskaa, onnistui Shadow of Mordor kuitenkin koukuttamaan noin kymmeneksi tunniksi. Örkkikapteenien saapumista höystävät ja taistelun flow'ta katkovat CINEMAATTISET repliikit taas onnistuivat pidemmän päälle ärsyttämään kunnolla, vaikka eri repliikkejä onkin kiitettävä määrä. Gameplayn kannalta pahempaa on taistelujen clusterfuckahtavuus ja kontrollien epätarkkuus: ragequittaus tapahtui, kun kuolema oli saapunut useamman kerran päähenkilön lyötyä väärää jätkää.  
 
*Pinball Arcade – Oikeita flippereitä simuloituna. Ihan paras peli siis.
 
*Pinball Arcade – Oikeita flippereitä simuloituna. Ihan paras peli siis.
*Rogue Legacy – Varsinkin INDIE-PLATFORMERIKSI yllättävän koukuttava roguelikemainen peli. Päägimmickistä, eli siitä, että kuoleman jälkeen valittavat uudet sankarit ja sankarittaret ovat edellisen jälkeläisiä, ei ole kylläkään revitty kaikkea irti: nyt kyseessä on lähinnä hahmojen luonti <strike>randomisti</strike> satunnaisesti.
 
 
*Pix the Cat – Käsittämätöntä potaskaa.
 
*Pix the Cat – Käsittämätöntä potaskaa.
 
*Resogun – Hauska ja koukuttava Defenderin inspiroima 2D-räiskintä. Epälegitiimeihin ulinoihin rikkinäisyydestä kannattaa kiinnittää yhtä paljon huomiota kuin partikkeliefektijauhantaan.
 
*Resogun – Hauska ja koukuttava Defenderin inspiroima 2D-räiskintä. Epälegitiimeihin ulinoihin rikkinäisyydestä kannattaa kiinnittää yhtä paljon huomiota kuin partikkeliefektijauhantaan.
 
*Road Not Taken – Kts. Pix the Cat.
 
*Road Not Taken – Kts. Pix the Cat.
 +
*Rogue Legacy – Varsinkin INDIE-PLATFORMERIKSI yllättävän koukuttava roguelikemainen peli. Päägimmickistä, eli siitä, että kuoleman jälkeen valittavat uudet sankarit ja sankarittaret ovat edellisen jälkeläisiä, ei ole kylläkään revitty kaikkea irti: nyt kyseessä on lähinnä hahmojen luonti <strike>randomisti</strike> satunnaisesti.
 
*Thief – Huonosti toteutettu ja tekoälyn tyhmyyden vuoksi ylihelppo stealth-peli. Esikuvansa kanssa tällä remake-rävellyksellä ei siis ole juurikaan mitään tekemistä.
 
*Thief – Huonosti toteutettu ja tekoälyn tyhmyyden vuoksi ylihelppo stealth-peli. Esikuvansa kanssa tällä remake-rävellyksellä ei siis ole juurikaan mitään tekemistä.
 
*Watch Dogs – Äärimmäisen keskinkertainen sandbox-stealthaus-peli. Sisältää yliannostuksen Ubisoftin liukuhihnasandbox-pelidesignia.
 
*Watch Dogs – Äärimmäisen keskinkertainen sandbox-stealthaus-peli. Sisältää yliannostuksen Ubisoftin liukuhihnasandbox-pelidesignia.

Versio 20. helmikuuta 2015 kello 13.45

PS4

  • Assassin's Creed IV: Black Flag – Merirosvous on hauskaa, Assassin's Creed -osuudet eivät. Tsiljoonas jonkun henkilön piilosta seuraamiseen perustuva tehtävä sai lärvin hajoamaan lopullisesti.
  • The Binding of Isaac: Rebirth – Sinänsä ihan hupaisa roguelike-twin stick shooter, mutta grafiikka on flashpelimäistä oksennusta ja runsas kakka- ja meemihuumori on peli-intoa tuhoavan myötähävettävää.
  • Contrast – Noir-teemaltaan ja konseptiltaan omaperäinen, mutta valitettavasti todella köyhästi toteutettu ja buginen 3D-platformer.
  • Destiny – Helvetisti grindausta, Haloon verrattuna tylsät ja steriilit hahmo- ja vihollisdesignit sekä gameplay ja DLC-kusetuksen takia myös sika vähän sisältöä, eli paskaa. Bungie's destined just to die.
  • Driveclub – Lussua kamaa, Forza Horizon 2 on parempi.
  • inFamous First Light – Itsenäinen spinoff-DLC, joka parantaa emopelinsä gameplayta mm. uudella melee-systeemillä. Sisältöä on vain muutamaksi tunniksi, mutta filleriä tai hajottavia/huonoja kohtia ei ole mukana, joten koko roskan pelaa sujuvasti ja nautittavasti läpi.
  • inFamous Second Son – Hyvä supersankarisandboxpeli, jonka sisältö on kuitenkin turhan vähäistä ja itseään toistavaa. Juoni loppuu myöskin kuin seinään, vaikka päähenkilö Delsinillä – pelihistorian todennäköisesti ensimmäisellä ei-stereotyyppisellä intiaanihahmolla – onkin persoonallisuutta huomattavasti enemmän kuin kahden ekan pelin yrmynaama-Colella. Ei kuitenkaan pärjää Sunset Overdrivelle.
  • Killzone Shadow Fall – Tylsä ja geneerinen FPS, joka sisältää respawnaavia vihollisia. Ihan paska peli siis.
  • Mercenary Kings – Grafiikkatyyliltään hirvittävä, kontrolleiltaan surkea ja kaiken lisäksi farmausta ja respawnaavia vihollisia sisältävä Metal Slug -pastissi.
  • Middle-Earth: Shadow of Mordor – Assassin's Creedin inspiroima, mutta esikuvaansa parempi peli, jonka merkittävin ja hauskin oma mekaniikka on örkkiarmeijan hierarkian manipulointi kapteeneja tappamalla. Vaikka Tolkien-universumi kiinnostaakin itseäni vähemmän kuin kilo paskaa, onnistui Shadow of Mordor kuitenkin koukuttamaan noin kymmeneksi tunniksi. Örkkikapteenien saapumista höystävät ja taistelun flow'ta katkovat CINEMAATTISET repliikit taas onnistuivat pidemmän päälle ärsyttämään kunnolla, vaikka eri repliikkejä onkin kiitettävä määrä. Gameplayn kannalta pahempaa on taistelujen clusterfuckahtavuus ja kontrollien epätarkkuus: ragequittaus tapahtui, kun kuolema oli saapunut useamman kerran päähenkilön lyötyä väärää jätkää.
  • Pinball Arcade – Oikeita flippereitä simuloituna. Ihan paras peli siis.
  • Pix the Cat – Käsittämätöntä potaskaa.
  • Resogun – Hauska ja koukuttava Defenderin inspiroima 2D-räiskintä. Epälegitiimeihin ulinoihin rikkinäisyydestä kannattaa kiinnittää yhtä paljon huomiota kuin partikkeliefektijauhantaan.
  • Road Not Taken – Kts. Pix the Cat.
  • Rogue Legacy – Varsinkin INDIE-PLATFORMERIKSI yllättävän koukuttava roguelikemainen peli. Päägimmickistä, eli siitä, että kuoleman jälkeen valittavat uudet sankarit ja sankarittaret ovat edellisen jälkeläisiä, ei ole kylläkään revitty kaikkea irti: nyt kyseessä on lähinnä hahmojen luonti randomisti satunnaisesti.
  • Thief – Huonosti toteutettu ja tekoälyn tyhmyyden vuoksi ylihelppo stealth-peli. Esikuvansa kanssa tällä remake-rävellyksellä ei siis ole juurikaan mitään tekemistä.
  • Watch Dogs – Äärimmäisen keskinkertainen sandbox-stealthaus-peli. Sisältää yliannostuksen Ubisoftin liukuhihnasandbox-pelidesignia.

Xbox One

  • Dead Rising 3 – Yllättävän siedettävä Dead Rising -peliksi, todennäköisesti koska Inafune ei ollut tekemässä sitä. Teknisesti kökkö ja muutenkin loppujen lopuksi vain Dead Rising -peli.
  • Killer Instinct – Gameplayltaan yllättäen clusterfuck-komborunkkausta ja presentaatioltaan ryppyotsaisen EXTREEEEEEEEME. Hauskempaa pelattavaa kuitenkin kuin Under Night Abortionit, Guilty Gearit ja muut vastaavat syöpäpesäkkeet, kunhan pelaamiseen ei suhtaudu liian vakavasti. Plussaa ilmatorjunnan puuttumisesta.
  • Ryse: Son of Rome – Hienon näköinen (vaikkei oo EDES 1080 PEE!!1) ja hupaisa beat-em-up, vaikkakin itseääntoistava: etenkin samojen QTE-teloitusanimaatioiden tekeminen samannäköisiin vihollisiin alkaa loppua kohden kyllästyttää. Uudelleenpeluuarvo nolla läpipeluun jälkeen.
  • Sunset Overdrive – Omaperäinen, värikäs ja sulava sandbox-peli, jonka huumori on jopa osittain hauskaa. Myös soundtrack on aika Crazy Taxi -tasoa. Koska kyseessä on näinkin hyvä peli, tietysti myyntilukujen perusteella siitä on tulossa Xbonen Disaster: Day of Crisis.